تبلیغات
دبستان شهیدقدمی - مطالب هفته چهارم آذر 1391

دبستان شهیدقدمی

مادرمقام اول نیستیم پس تلاش خواهیم کرد

خواص شگفت انگیز آب

دانشمندان در تازه‌ترین تحقیقات در خصوص ویژگی های آب به این نتیجه رسیده‌اند كه مولكول های آب دارای خواصی بیش از آنچه كه در تراز تركیب های متعارف شیمیایی آشكار می‌شود ، هستند.

برپایه این تحقیقات، جنبه‌های كوانتومی آب در كنار دیگر ویژگیهای آن، موجب شده تا این ماده ظهور حیات را امكان پذیر كند.

بسیاری از جنبه‌های عجیب و غیرمتعارف آب در گذشته برای محققان شناخته شده بود. برای مثال، این نكته كه آب در حالت منجمد برخلاف بسیاری دیگر از مواد شیمیایی به عوض آنكه از چگالی بیشتری برخوردار شود، وزن مخصوص كمتری پیدا می‌كند.

همین نكته از جمله علل مهمی است كه سبب می‌شود در سرما و یخبندانهای شدید، آبهای عمیق‌تر به صورت سیال باقی بمانند و به موجوداتی كه در آن هستند اجازه دهند به زندگی ادامه دهند.

به همین ترتیب اینرسی زیاد آب برای گرم شدن، این امكان را بوجود آورده كه اقیانوسها به مكانهایی تبدیل شوند كه در برابر تغییرات ناگهانی آب و هوا مقاومت می‌كنند و به جاندارانی كه در آنها هستند فرصت كافی می‌دهند تا خود را با محیط منطبق سازند.

اما فرمول ساده شیمیایی آب كه از تركیب دو اتم هیدروژن و یك اتم اكسیژن درست شده نمی‌تواند این خواص شگفت انگیز را توضیح دهد.


ادامه مطلب
طبقه بندی:

شب یَلدا

شب یَلدا

شب یَلدا یا شب چلّه بلندترین شب سال در نیم‌کرهٔ شمالی زمین است. این شب به زمان بین غروب آفتاب از ۳۰ آذر (آخرین روز پاییز) تا طلوع آفتاب در اول ماه دی (نخستین روز زمستان) اطلاق می‌شود. ایرانیان و بسیاری از دیگر اقوام شب یلدا را جشن می‌گیرند. این شب در نیم‌کره شمالی با انقلاب زمستانی مصادف است و به همین دلیل از آن زمان به بعد طول روز بیش‌تر و طول شب کوتاه‌تر می‌شود.


ادامه مطلب
طبقه بندی:

سخنی با والدین كلاس اوّلی ها

سخنی با والدین كلاس اوّلی ها

با سلام ، والدین گرامی موارد  ذیل جهت موفقیت فرزند دلبندتان تقدیم می گردد :

1- حضور در مدرسه ، برقراری ارتباط نزدیك با كاركنان مدرسه و تماس تلفنی با معلّم فرزندتان را مدّ نظر داشته باشید .

2- از تدریس كتاب های درسی ، قبل از تدریس و بعد از تدریس معلّم ، خوداری فرمائید تا فرزندتان در فرایند یاد گیری دچار تعارض نشوند .

3- از نوشتن تمرینات و تكالیف، به عنوان كمك به فرزندتان ، به طور جدی خودداری نموده و فقط نقش راهنما را ایفا فرمایید .

4- اجازه بدهید فرزنددلبندتان فكر كند ، بنویسد ، پاك كند ، اشتباهاتش را كشف و اصلاح كند تا سر انجام یاد بگیرد تا ازاین طریق عضلات دست او تقویت شده ، آمادگی كافی برای نوشتن در آینده را كسب كند.

5-  به چپ دست بودن فرزندتان و نیز نمره ی بیست گرفتن حساسیت نشان ندهید ! .

6- موقع خرید وسایل مدرسه و لوازم تحریر سعی شود وسایل ساده را انتخاب فرموده تا در كلاس برای فراگیران دل مشغولی ایجاد نشود.

7- در جلد گیری كتاب ها و دفاتر سعی شود از پلاستیك های ساده و سفید استفاده گردد تا نام دانش آموز و روی جلد كتاب ها و دفاتر برای فرزند كلاس اولّی تان كاملا قابل مشاهده باشد .   

8- خود كار، ما‍‍ژیك ، مداد فشنگی ، مداد فشاری و مداد شمعی ، به هیچ وجه در كلاس اوّل  كاربرد ندارند ، زیرا مشكل پاك كردن ، بد خطّی ، تقویت نشدن عضلات دست و زود خسته شدن در آینده و نیز از بین رفتن دفاتر و كتاب ها را در پی دارند . شایسته است در كلاس اوّل فقط و فقط از مداد های معمولی HB   و در درس های نقّاشی و تمرینات ریاضی نیز از مدادهای رنگی معمولی استفاده شود.

9- نام و نام خانوادگی فرزندتان را روی یك تكه كاغذ نوشته و آن را با نوار چسب بر روی     كلیه ی وسایل او اعم از كتابها ، دفتر ها ، مداد ها ، مداد پاك كن ، مداد تراش ، جا مدادی و..... بچسبانید .

10-  لطفا به وقت خواب فرزندتان بیش تر اهمیت بدهید . بهتراست فرزندتان اوّل شب بخوابد و صبح ها یك ساعت قبل از رفتن به مدرسه بیدار شود . مقدار خواب برای دانش آموزان كلاس اوّل ابتدایی ،حداقل هشت ساعت است.

11-  فرزندتان را به خوردن صبحانه عادت دهید . هم چنین مقداری خوراكی از قبیل نان و پنیر، گردو ، خرمایا كشمش به همراه داشته باشد و او را از خوردن تنقلاتی مثل پفك، چیپس ، لواشك و مانند آن ها منع فرمایید .

12-  فرزندتان را عادت دهید كه در اوّل هر شب ، با توجّه به برنامه ی هفتگی و روزانه ی كلاس ، وسایلش را جمع و جور كند و بدین ترتیب فردی منظم ، وظیفه شناس و منضبط بار آید.

13-  كلیه ی اوراق امتحانی ، آزمون ها و دفاتری را كه تمام می شوند ، در داخل یك كیسه ی پلاستیكی یا یك پوشه بایگانی كنید و هر ماه پیشرفت فرزندتان را فقط با خودش بسنجید و مقایسه فرمایید .

14-  هیچ گاه توانایی و دانایی فرزنددلبندتان را با همسالان و همكلاسی هایش مقایسه نكنید ، زیرا تفاوت های فردی وجود دارد

15-  در مناطق دو زبانه سعی كنید با فرزندتان در خانه فارسی صحبت كنید تا در خواندن كتابهای فارسی (بخوانیم و بنویسیم ) و  در درک مفاهیم درسی ، جمله سازی ، دیكته نویسی و .......دچار مشكل نشوند.

16-  اوقات فراغت فرزندتان را طوری برنامه ریزی كنید كه از برنامه ی كودك و نوجوان تلویزیون بهره مند شود ، مشروط بر آن كه آن چه را می بیند و درك می كند به زبان فارسی          (در مناطق دوزبانه ) برای شما والدین محترم بازگو كند و مورد تشویق قرار گیرد و بدین ترتیب     حافظه ی شنیداری ، قدرت تمركز و اعتماد به نفس او تقویت می شود .

 

17-  فرزندتان را عادت دهید كه هر روز نیم ساعت قبل از رفتن به مدرسه به دستشویی برود ، زیرا در مدرسه ممكن است با دردسرهایی روبرو شود كه بر بهداشت  فردی و اجتماعی و تحصیل او اثر منفی به جای گذارد .

18-   به فرزندتان از همین كلاس اوّل مسئولیت بدهید .

برای مثال : ناخن هایش را بگیرد ،‌ كفشهایش را در جا كفشی قرار دهد و آن ها را واكس بزند ، موهایش را شانه كند ، مرتباً مسواك بزند ، رخت خواب و لباسهایش را مرتّب كند  ، جوراب هایش را بشوید ، درِ اتاق ، كلاس و یخچال را ببندد ، در انجام برخی كارهای خانه همكاری كند و در قبال كارهای محوله احساس مسئولیت كند .

بدین ترتیب فرزند شما احساس خود ارزشمندی كرده ، فردی كارآمد و مفید بار خواهد آمد .

19-  در طول سال تحصیلی از روش تدریس معلّمِ فرزندتان آگاه باشید  و در تمرین و تكرار درسها، به منظور تثبیت یادگیری عمیق و معنی دار ، راهنمای فرزندتان باشید ، نه ! معلّم یار .

20-  فرزندتان را به خواندن كتابهای غیر درسی و كمك آموزشی مرتبط در گروه سنی و پایه تحصیلی خودش تشویق فرمایید


ادامه مطلب
طبقه بندی:

گردش علمی؛ فعالیتی تجربی برای شناخت جامعه

            گردش علمی؛ فعالیتی تجربی برای شناخت جامعه

            گردش و بازدید علمی یکی از روش های فعال تدریس و شیو ه ای مناسب برای یادگیری ـ یاددهی است، که گاهی برای مطالعه جامعه در خارج از کلاس، آزمایشگاه یا کتابخانه با توجه به هدف های معین آموزشی، از سوی معلم و دانش آموزان طراحی و تنظیم می شود.  


ادامه مطلب
طبقه بندی:

احساساتت را بیرون بریز

احساساتت را بیرون بریز






احساساتت را بیرون بریز









شاید دیده باشید والدینی را که ناخواسته به نوجوانانشان می آموزند احساسات خود را نباید ابراز کنند. پسران گریه نکنند و دختران شادی شان را نشان ندهند. بروز احساساتی از قبیل شادی و شعف، آرامش، رنج، نشاط و لذت، حسادت، غرور، ترس، شهامت، عشق و تنفر در این خانواده ها ممنوع است. در چنین خانواده ای باید کامل و بی عیب و نقص بود. اشتباه نابخشودنی. بنابراین فرزندان برای جلب حمایت، دریافت توجه و تایید، در حد کمال تلاش می کنند. تلاشی که برای آنها جز رنج، ناامیدی و شکست چیزی به همراه ندارند. حاصل این خانواده ها چیزی جز بچه های آسیب دیده و شکننده نیست که در پوسته ای از سرسختی پنهان شده اند.این خانواده با قانون خودخواه نباش، به اعضای خانواده یاد می دهد که نیازهایشان را به طور مستقیم و با درخواست صادقانه مطرح نکنند؛ بلکه به طور غیرمستقیم و با مراقبت کردن از دیگران و برآوردن نیازهای آنها، به نیازهای خود پاسخ دهند. چنین افرادی در بزرگسالی قادر به بخشیدن نیستند و واقعا خودخواه خواهند شد.
قوانین دیگری هم وجود دارد از قبیل: «همیشه خودت را خوب جلوه بده، حق با ماست و دیگران همیشه اشتباه می کنند، زیادی سؤال نکن و غیره در نتیجه رشد کردن و بزرگ شدن در این خانواده ها تقریباً سه نوع احساس را در ما پایدار می سازد: ترس، خجالت و ناامنی. حتی پس از ترک خانواده اولیه خود و تشکیل خانواده جدید، ما این احساس ها را با خود خواهیم داشت. چرا که تنها احساس هایی هستند که ما یاد گرفته ایم. چنین وضعیتی بستر پیدایش انواع مشکلات و اختلالات رفتاری، روحی و روانی را فراهم خواهد ساخت.

طبقه بندی:

اختلاف طبقاتی و بیماری های فرزندان(سایت آفتاب)

اختلاف طبقاتی و بیماری های فرزندان






اختلاف طبقاتی و بیماری های فرزندان









فکر می کنید بین تناسب طبقاتی زن و مرد و آینده فرزندانشان ممکن است ارتباطی وجود داشته باشد؟ روی سلامت روانی بچه ها چطور؟ ظاهرا این دو موضوع کاملاً نامرتبط هستند اما باید بدانید که پژوهشگران به ارتباطات ظریفی در این بین دست یافته اند!محققان اخیرا به این نتیجه رسیده اند که در خانواده هایی که میان زن و شوهر اختلاف طبقاتی وجود داشته است، بچه ها با احتمال بیشتری دچار بیماری های روانی می شوند!
پژوهشگران علوم پزشکی در کشور انگلیس می گویند نتایج تحقیقات آنان نشان داده است که اختلاف طبقاتی و خانوادگی نه تنها بر زندگی مشترک زوج ها تأثیر می گذارد ، بلکه بطور مستقیم بر روی آینده فرزندان آنان هم تأثیرگذار است. این پژوهش در سال گذشته توسط هیست و لوگان بر روی ۳۷ زوج انگلیسی با بررسی میزان رضایت زناشویی انجام شد.پژوهش روی نمونه ای شامل ۵۶ زوج ۳۰ تا ۴۵ ساله و فرزندانشان بود که نتایج آن نشان می داد فرزندان زوج های دارای تشابه طبقاتی کمتر، با احتماًل زیادتری از فرزندان زوج هایی که با هم اختلاف طبقاتی دارند، به اختلالات روانی خفیف تا متوسط مانند اضطراب، افسردگی یا بیش فعالی مبتلا می شوند.
چیزی که محققان درباره آن به دست آوردند این است که احتمالاً سازگاری بیشتر والدین دارای تشابه طبقاتی در مسائل مربوط به زناشویی و فرزند پروری موجب به وجود آمدن این نتایج شده باشد.پترسون هم در مطالعه ای به بررسی میزان رضایت زناشویی ۳۷زوج انگلیسی در ۵ سال اول ازدواجشان پرداخته است. نتایج حاکی از آن است که میزان طلاق و تعارض های زناشویی حاد در زوج های دارای تشابه طبقاتی، تقریباً یک سوم زوج هایی بود که از نظر سطح طبقاتی با هم اختلاف داشتند. هرچقدر میزان تفاوت مالی و تحصیلاتی زوجین بیشتر می شد، این میزان افزایش می یافت.




روزنامه اطلاعات (www.ettelaat.com

طبقه بندی:

... دل او را از جفا مشکن

... دل او را از جفا مشکن

آدمیزاد....
غرورش را خیلی دوست دارد،
اگر داشته باشد،
آن را از او نگیرید...
حتی به امانت نبرید...
ضربه ای هم نزنیدش،
چه رسد به شکستن یا له کردن!
آدمی غرورش را خیلی زیاد، شاید بیشتر از تمام داشته هایش، دوست
می دارد؛
حالا ببین اگر خودش، غرورش را به خاطر تو، نادیده بگیرد، چه قدر
دوستت دارد!
و این را بفهم آدمیزاد!
 

طبقه بندی:

سخنان آموزشی

سخنان آموزشی

نگاهی به دیدگاه های مرتبط با روش تدریس از نظر پیاژه،برونر،روسوودیوئی:

پیاژه:روش های تدریس فعال را بهترین روش برای شكوفایی شخصیت دانش آموزان می داندودر این زمینه با انتقاد از مدارس قدیم می گوید:"مدارس قدیمی قائل به رابطه ی اجتماعی نبودند وجز رابطه ی معلم با یكایك دانش آموزان،آن هم به عنوان حاكم مطلقی كه تمام حقایق فكری و اخلاقی را در تصرف دارد،به چیز دیگری اهمیت نمی دادند."

برونر:آموزش یك موضوعبرای این نیست كه در وجود دانش آموز كتاب خانه ی زنده ی كوچكی از آن موضوع درست كنیم،بلكه برای این است كه دانش آموز برای خود تفكری منطقی بیابد وموضوعات را مانند یك مورخ بررسی كند ودر جریان كسب دانش شركت داشته باشد.

برونر  درآموزش ،شیوه ی خاصی را كه به "روش اكتشافی "معروف است مطرح می كند‌:روشی كه در حقیقت براساس فعالیت دانش آموزان وبه كارگیری روش های فعال پایه ریزی شده است.

ژان ژاك روسو:هنر معلم در این است كه كاری كند تا دانش آموزان از درس لذت ببرند،لیكن برای این كه این لذت حاصل شود ،نباید فكر دانش آموز در برابر گفته های شما بی كار بماند:یعنی برای فهم ،هیچ گونه كوششی نكند.

دانش اموزی كه همیشه تحت یك آموزش اجباری قراردارد،تا دستوری نگیردكاری انجام نمی دهد.وقتی گرسنه است جرئت خوردن ندارد.وقتی شاد است جرئت نمی كند بخندد.وقتی غمگین است جرئت گریه كردن ندارد.

روسو «تفاوت های فردی »را در آموزش مورد توجه قرارداده و می گوید:«پرورش،نباید مانند لباس متحدالشكلی باشد كه به دانش آموزان می پوشانند،

بلكه باید متناسب با اخلاق وروحیه ی آنها باشد.

جان دیوئی :یادگیری واقعی ،در نتیجه ی تجریه كه توام با فعالیت باشد ،حاصل می گردد براین اساس دیوئی روش خاصی رادر تدریس كه به روش«حل مسئله»معروف است وشامل پنج  مرحله می باشد.

به عقیده ی وی ،خصلت غیر اجتماعی مدرسه ی سنتی در این حقیقت دیده میشود كه سكوت را یكی از فضائل اولیه قلمداد می كند.


طبقه بندی:

سلسله های حکومتی ایران ازابتداتاکنون


طبقه بندی:

طرح اندازه گیری محیط مدرسه(فراگیری مفهوم محیط)

شهیذقذمی
شهیذقذمی
شهیدقدمی

شهیدقدمی


طبقه بندی:

نمونه ای ازآزمایش علوم


طبقه بندی:

یک روش تلفیقی درتدریس مبحث گیاهان

شهیدقدمی

باسلام خدمت شما همکاران عزیز!

همزمان بارسیدن به مبحث گیاهان کلاس سوم ابتدایی باهماهنگی قبلی تصمیم گرفتم تابه جای تدریس این موضوع به کلاس سوم ،همه ی بچه هارادراین زمینه سهیم کنم،اولین کاری که انجام دادم ازبچه ها خواستم تابه حیاط مدرسه بروندوسعی کنندتعدادی گیاه مختلف راجمع آوری کنند.

پس ازجمع آوری گیاهان ازآنها خواستم تابابحث وتبادل نظرهرطور که می خواهنددرزمینه گیاهان موردنظرباهم به گفتگوبنشینندونظرات خودراارائه دهند.حالا من ازآموخته های قبلی دانس آموزانم اطلاع پیداکرده بودم.

درادامه بامقداری راهنمایی وتوضیح ،دانش آموزان راجهت نیل به اهداف زیر سوق دادم:

1.خداشناسی

2.خودشناسی

3.خلقت های خداوند

4.آشنایی باخودگیاهان

5.مقایسه گیاهان وجانوران(تفاوت هاوشباهت ها)

6.آشنایی بااجزای گیاه وکارهرکدام(ریشه،ساقه،برگ،میوه و...)

7.فایده های گیاهان

8.ماانسانها ازگیاهان چه استفاده هایی می کنیم

9.رابطه بین جانوران وگیاهان

تکالیف وارزیابی

1.خشک کردن وجمع آوری برگ ها(کلاس سوم)

2.نقاشی ازگیاهان واجزای آن(کلاس اول،دوم،سوم)

3.انشاباموضوع گیاهان(دوم وسوم)

4.کاشت ونگهداری یک گیاه(اول،دوم،سوم)

و...

اگربانحوه ی اجرای این روش باتوجه به تلفیق چنددرس موافقیدپذیرای نظرات سازنده ی شما هستیم



طبقه بندی:

چک لیست فارسی اول ابتدایی


طبقه بندی:

ستاره دریایی(starfish )

ستاره دریایی(starfish )

جانوری آبزی است از شاخه خارپوستان و رده ستاره‌سانان (Asteroidea). این نام همچنین به خانوادهای از آبزیان خویشاوند با ستاره‌های دریایی که از رده Ophiuroidea هستند استفاده شده است.

شهیدقدمی

Starfish or sea stars are echinoderms belonging to the class Asteroidea. The names "starfish" and "sea star" essentially refer to members of the class Asteroidea.


Starfish or sea stars are echinoderms belonging to the class Asteroidea.[2] The names "starfish" and "sea star" essentially refer to members of the class Asteroidea. However, common usage frequently finds these names also applied to ophiuroids, which are correctly referred to as "brittle stars" or "basket stars". About 1,800 living species of starfish occur in all the world's oceans, including the Atlantic, Pacific, Indian, Arctic and Southern Ocean regions. Starfish occur across a broad depth range from the intertidal to abyssal depths of greater than 6,000 m (20,000 ft).

Starfish are among the most familiar of marine animals found on the seabed. They typically have a central disc and five arms, though some species have many more arms than this. The aboral or upper surface may be smooth, granular or spiny, and is covered with overlapping plates. Many species are brightly coloured in various shades of red or orange, while others are blue, grey, brown, or drab. Starfish have tube feet operated by a hydraulic system and a mouth at the centre of the oral or lower surface. They are opportunistic feeders and are mostly predators on benthic invertebrates. Several species having specialized feeding behaviours, including suspension feeding and adaptations for feeding on specific prey. They have complex life cycles and can reproduce both sexually and asexually. Most can regenerate damaged or lost arms.

The Asteroidea occupy several important roles throughout ecology and biology. Starfish, such as the ochre sea star (Pisaster ochraceus), have become widely known as an example of the keystone species concept in ecology. The tropical crown-of-thorns starfish (Acanthaster planci) is a voracious predator of coral throughout the Indo-Pacific region. Other starfish, such as members of the Asterinidae, are frequently used in developmental biology.


طبقه بندی:

انواع آزمون

انواع آزمون

آزمون: وسیله ای برای اندازه گیری ویژگی ها وصفات روانی است که توسط آن می توان اطلاعاتی در مورد میزان آموخته های دانش آموزان از مطالب تدیس شده در کلاس جمع آوری کرد .

آزمونها از نظر حیطه های شناختی به دو دسته تقسیم می شوند :

1- باز پاسخ                  2- بسته پاسخ


ادامه مطلب

انواع آزمونهای عملکردی

انواع آزمونهای عملکردی:

آزمون عملکرد کتبی: این آزمون عمدتاً بر کاربرد آموخته ها در موقعیّت های عملی تأکید دارد. 

آزمون عملکرد شناسایی: در این روش فراگیر از طریق شناسایی عیب و اشکال وسیله، توانایی و مهارت عملی خود را آشکار می سازد.

سنجش عملکرد در موقعیّت های شبیه سازی شده: در این آزمون از فراگیر خواسته می شود تا در یک موقعیّت شبیه سازی شده یا خیالی، همان اعمالی را انجام دهد که در موقعیّت های واقعی، ضروری اند؛ مثلاً تنفس مصنوعی که در این موارد با تهیه یک آزمون کتبی عملکردی از نوع سیاهه یا چک لیست، فهرست وارسی، مقیاس درجه بندی، فرد ارزیاب می تواند به سنجش فرآیند بروز عملکرد اقدام نماید.

آزمون عملکردی نمونه کار: شبیه ترین روش بر موقعیّت واقعی در زندگی طبیعی افراد، روش نمونه کار است. در روش نمونه ی کار که نزدیک ترین روش سنجش به عملکرد واقعی است فراگیر در محیط طبیعی سنجش می شود؛ مثل آزمون رانندگی اتومبیل در محیط واقعی یا ساخت مکعب با ابعاد معین و با ابزاری که در دست دارند.

نکته مهم: در این تقسیم بندی آزمون نوع اول یعنی آزمون کتبی عملکردی بیشترین فاصله را از عملکرد در زندگی واقعی دارد ولی آخرین نوع آزمون یعنی نمونه کار کمترین فاصله را از عملکرد در زندگی واقعی دارد روشهای چهار گانه بالا را هم می توان جداگانه به کار بست و هم با یکدیگر مورد استفاده قرار دارد.

آزمون کتبی عملکردی: این آزمون عمدتا بر کاربرد آموخته ها در موقعیت های عملی یا شبیه سازی تاکید دارد؛ مثلا از دانش آموز خواسته می شود که یک داستان کوتاه بنویسید یا اَشکال را نامگذاری کند یا نتایج حاصل از یک آزمایش را بنویسد و یا احساسات خود را با جملات زیبا و رسا بیان کند.

  آزمون شناسایی: زمانی که از دانش آموز می خواهید اِشکال مداری را که لامپ آن روشن نمی شود پیدا کند، وسایل و مراحل انجام یک آزمایش علوم تجربی را مشخص کند یا تلفظ درست یک کلمه در هدیه های آسمانی یا روش درست حل یک مسئله ی ریاضی را تشخیص دهد، به واقع دانش آموز را در معرض آزمون عملکردی از نوع آزمون شناسایی قرار داده اید.

   انجام عملکرد در موقیت های شبیه سازی شده: در آزمون شبیه سازی یا انجام عملکرد در موقعیت های شبیه سازی شده از یاد گیرنده خواسته می شود تا در یک موقعیت شبیه سازی شده یا مصنوعی یا خیالی همان اعمالی را انجام دهد که در موقعیت های واقعی ضروری هستند، برای نمونه در تربیت بدنی، ‌ضربه زدن به یک توپ خیالی ‌یا انجام حرکات مختلف شنا در بیرون از آب از این نوع آزمون اند. کاربرد این عملکرد بیشتر برای آموزش مهارتهای مختلف مانند دوچرخه رانی مورد استفاده قرار می گیرد.                   

نمونه کار: در روش نمونه ی کار که نزدیک ترین روش سنجش به عملکرد واقعی است، فراگیر در محیط طبیعی سنجش می شود. برای مثال، دوچرخه رانی در شرایط واقعی یا در محیط های آموزشی، آزمون دقت دانش آموز در کار با وسایل آزمایشگاهی، در درس هدیه های آسمانی وقتی دانش آموزان در عمل متنی را با زبان خود بازگو کند و در درس ریاضی وقتی از دانش آموزان خواسته می شود با ابزاری که در اختیار دارند یک مکعب با ابعاد معینی بسازند، از انواع آزمون ها است.

آزمونهای عملکردی چگونه طراحی می شوند؟ برای طراحی آزمون های عملکردی در هر درس یا هر موضوع درسی، ابتدا جدول مشخصات درس یا شناسنامه و هدف های درس را تهیه کنید. اندازه گیری هدف های قابل اندازه گیری یا آزمون های سنتی را به عهده ی همان آزمون بگذارید. هدف هایی را که سنجش آن ها به آزمون های عملکردی نیاز دارد؛ مثل مهارت، کاربرد ابزار، توجه به مسائل ایمنی، توانایی انجام فعالیت در مدت زمان معین و با دقتی معین و ... مشخص کنید و برای آنها ابزار سنجش مناسبی طراحی کنید.

 

 


طبقه بندی:

نمونه ای ازسنگ های جمع آوری شده دانش آموزان

نمونه فسیل ستاره دریایی(starfish)

شهیدقدمی



طبقه بندی:

یادش بخیر(تصاویرقدیمی کتاب اول)

شهیدقدمی

شهیدقدمی

شهیدقدمی

شهیدقدمی

شهیدقدمی

طبقه بندی:
Weblog Themes By Pichak

نویسندگان

نقاشی بادست نقاشی بادست نقاشی بادست کاردستی بابطری اوریگامی برگریزان مغناطیس محور آشنایی دانش آموزان باکره جغرافیا آشنایی دانش آموزان باکره جغرافیا آشنایی دانش آموزان باکره جغرافیا کلکسیون سکه مکانیسم موشک دبستان شهیدمدرس فعالیت های شهیدقدمی کلاس ششمی ها تدریس واقعی سکه سکه آسیاب سنگی بطری های دوغ فعالیت فعالیت جمع آوری سنگ جمع آوری سنگ لاک پشت قارچ محور

نظر سنجی

نظرشمادرباره وبلاگ چیست؟





درباره وبلاگ


این وبلاگ توسط آموزشگاه شهیدقدمی شهرستان خاش جهت استفاده همکاران عزیز تدوین گردیده،امیداست مفیدواقع شود.

آمار سایت

بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

IS

نام :
tahakhashi@yahoo.com :
موضوع :
متن پیام :

مطالب و مقالات مفید درباره کودکان

Online User






استانداردهای قالب

  • تالار نیوز
  • فروش بک لینک انبوه
  • ضایعات