تبلیغات
دبستان شهیدقدمی - مطالب هفته سوم آذر 1391

دبستان شهیدقدمی

مادرمقام اول نیستیم پس تلاش خواهیم کرد

چگونه دفتر مدیریت فرآیندهای کلاسی را کامل کنیم ؟

چگونه دفتر مدیریت فرآیندهای کلاسی را کامل کنیم ؟

این دفتر برای ثبت عملکردهایی از دانش آموز است که شما نمی توانید آن ها را به صورت مستندداشته باشید .مستنداتی که در پوشه ی کار نگهداری شده و بازخورد داده می شود ولی شما با انجام پرسش های شفاهی از دانش آموزان نمی توانید آن ها را به خاطر بسپارید . باید به خاطر داشته باشید که این موارد باید برای شما شاخص باشد که در نحوه ی جمع بندی و نوع قضاوت شما تاثیر گذار است و نباید فراموش شود .اصلا نیازی نیست که تمام موارد در آن ثبت گردد . به این موارد در مورد این دفتر توجه نمایید :

۱- شما می توانبد بودجه بندی دروس پایه ی مورد نظر خود را در اول این دفتر بنویسید .

۲-نام و نام خانوادگی دانش آموزان نیز در صفحات اول دفتر نمره ثبت می گردد و هم چنین در صورت غیبت دانش اموز آن را در جلوی اسم او می توانید درج نمایید .

۳-صفحات بعدی که مهم ترین قسمت این دفتر در نظر گرفته شده است ، ثبت عملکرد هر دانش آموز در طول سال تحصیلی می باشد . شما می توانید برای هر دانش آموز یک صفحه را در نظر بگیرید و اسم او را بالای صفحه درج کنید . برای ثبت عملکردها دقت داشته باشید هر موردی که از نظر شما لازم و حتمی بود با بازخورد مناسب آن درج گردد . من دفتر بعضی از معلمان را مشاهده نمودم که هر صفحه قسمت بندی شده بود به ماه های سال که برای هر سطر مربوط به آن ماه تمام درس ها در ابتدای خط درج شده بود .این امر الزام داشت که برای هر درس باید یک عملکرد ثبت گردد .اما باید بدانید که اصلا نیازی به این کار نیست !! ثبت عملکردها در پوشه ی کار و درج بازخورد هر فعالیت دانش آموز و ثبت چک لیست ها به اندازه ی کافی برای شما وقت و زمانی بیشتر از وقت کلاس می طلبد و آن وقت این کار برای شما زمانی بیشتر می طلبد . با توجه به مطالبی که در بالا گفتم شما می توانید فقط عملکردهای شاخص که در جمع بندی نهایی در مورد دانش آموز موثر واقع خواهد شد را در این صفحه یادداشت نمایید البته با بازخورد مناسب آن که توضیح خواهم داد و الزاما نباید تمام این صفحه و صفحه ای اضافه بر آن برای هر دانش آموز پر شود !

۴- مطلب بعدی نوع بازخورد به عملکردها است که بسیار مهم جلوه می نماید . شما باید بدانید که عملکرد هر دانش اموز در کدام یک از مقیاس های درجه بندی شده در ارزش یابی توصیفی است و چگونه باید به فعالیت های دانش آموزان بازخورد بدهید . این مطلب به طور مفصل در اول دفتر نمره توضیح داده شده است و با مطالعه ی ان می توانید اشکالات خود را در این جهت برطرف نمایید . باید به خاطر بسپارید که مقیاس ها نباید به طور مستقیم به نوع عملکرد داده شود ، بلکه " مصادیق " این درجه بندی ها در نظر گرفته شود . به طور مثال : مصادیقی که برای بازخورد " خوب " می توانید به کار ببرید این موارد است :

اکثر مواقع به سخنان به دقت گوش می کند / بیشتر مواقع به دقت گوش کرده و به  پیام آن ها  با کمی مکث و درنگ واکنش نشان می دهد ......

و مصادیقی که برای "قابل قبول " می توانید به عنوان بازخورد نمایش دهیدعبارتند از :

با یادآوری و تذکر گوش می دهد .بخشی از پیام را درک می کند و به آن واکنش نشان می دهد . (بعضی - برخی مواقع کلماتی هستند که در این بازخورد می توان استفاده نمود ) برخی مواقع به راهنمایی نیاز دارد ...........

مصادیقی که برای " نیازمند تلاش " به کار برده می شود :

همواره به کمک و راهنمایی نیاز دارد /نیاز به تقویت در جمع کلمات و حروف دارد .......

مطالب مفصل را در صفحات اول دفتر مدیریت فرآیند کلاسی بخوانید .

۵- در جمع بندی ماهانه به خاطر داشته باشید که از نوشتن " خ خ " ، " خ " ، " ق ق " و " ن " جدا خودداری نموده و آن را به صورت کامل درج نمایید . یعنی " خیلی خوب " ، " خوب " ، " قابل قبول " و " نیازمند تلاش بیشتر " .این موضوع برای آن است که همه از نوع بازخوردها با خبر نیستند و ممکن است برداشت دیگری از این حروف بنمایند .این موضوع را در هنگام بازخورد به املاها و تکالیف درسی بیشتر مد نظر قرار دهید ، چرا که با خواندن " خ خ " در آخر تکلیف و یا املا به عنوان بازخورد ممکن است هر کسی آن را به نوعی دیگر برای دانش آموز بخواند و موجب دلسردی و ناراحتی دانش آموز شود .

۶- جلسات بحث و گفت و گو با اولیا را هم در قسمت مخصوص آن که در اخر دفتر می باشد را ثبت نمایید .

 

 


طبقه بندی:
برچسب ها: ذفترشاخص،

ساخت واستفاده وسیله کمک آموزشی چی به چیه درآموزشگاه شهیدقدمی


شهیدقدمی

شهیدقدمی

شهیدقدمی



شهیدقدمی

شهیدقدمی

طبقه بندی:

چندعکس ازکاردستی های دانش آموزان آموزشگاه

درعکس های پارسال عیدازکاردستی بچه هااین هاروانتخاب کردم که خالی ازلطف نیست
کاردستی بااستفاده ازشکوفه های اسفندوخاک رس
شهیدقدمی

شهیدقدمی

شهیدقدمی

طبقه بندی:

استادان،آموزگاران،مدیران،اولیا

                  

               استادان،آموزگاران،مدیران،اولیا

خود

تفکر وعلم

خلق

اخلاق

خلقت

عمل

خدا

ایمان

     

مادروجودآفرینش خودباتفکروعلم به خودشناسی دست می یابیم

باپرورش اخلاق نیکوبه شناخت وتکریم خلق می پردازیم

باعمل به آنچه آموخته ایم راز خلقت رادرک می کنیم

واگردرک درستی ازرازآفرینش خود،خلق وخلقت داشته باشیم به راستی که معنی آن ایمان به خالق جهان آفرینش ،ذات مقدس الهی است.آیااین گونه نیست!؟آیادانشجویان مامیدانند؟آیادانش آموزان مامیدانند؟آیافرزندانمان میدانند؟    


طبقه بندی:
Weblog Themes By Pichak

نویسندگان

نقاشی بادست نقاشی بادست نقاشی بادست کاردستی بابطری اوریگامی برگریزان مغناطیس محور آشنایی دانش آموزان باکره جغرافیا آشنایی دانش آموزان باکره جغرافیا آشنایی دانش آموزان باکره جغرافیا کلکسیون سکه مکانیسم موشک دبستان شهیدمدرس فعالیت های شهیدقدمی کلاس ششمی ها تدریس واقعی سکه سکه آسیاب سنگی بطری های دوغ فعالیت فعالیت جمع آوری سنگ جمع آوری سنگ لاک پشت قارچ محور

نظر سنجی

نظرشمادرباره وبلاگ چیست؟





درباره وبلاگ


این وبلاگ توسط آموزشگاه شهیدقدمی شهرستان خاش جهت استفاده همکاران عزیز تدوین گردیده،امیداست مفیدواقع شود.

آمار سایت

بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

IS

نام :
tahakhashi@yahoo.com :
موضوع :
متن پیام :

مطالب و مقالات مفید درباره کودکان

Online User






استانداردهای قالب

  • تالار نیوز
  • فروش بک لینک انبوه
  • ضایعات