تبلیغات
دبستان شهیدقدمی - مطالب هفته اول اسفند 1391

دبستان شهیدقدمی

مادرمقام اول نیستیم پس تلاش خواهیم کرد

سه نفس از دیدگاه قرآن

جدا کننده متن, جدا کننده متن جدید, جدا کننده متن زیبا, انواع جدا کننده متن, عکس جدا کننده متن
نفس اول: الاماره بالسو ء

 نفس امركننده به بدی كه ابتدا نفس انسان اینگونه است. تمایل به بدی و پیرو باطل و شیطان است.

قال الله تعالی :وَمَا أُبَرِّ‌ئُ نَفْسِی ۚ إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَ‌ةٌ بِالسُّوءِ إِلَّا مَا رَ‌حِمَ رَ‌بِّی ۚ إِنَّ رَ‌بِّی غَفُورٌ‌ رَّ‌حِیمٌ ﴿٥٣

(یوسف گفت:)من هرگز خودم را تبرئه نمی‌کنم، که نفس (سرکش) بسیار به بدیها امر می‌کند؛ مگر آنچه را پروردگارم رحم کند! پروردگارم آمرزنده و مهربان است.


نفس دوم : نفس لوامه

نفس ملالت گر كه پس از قرار گرفتن در معرض پاكی و دعوت انبیا و  بزرگان در  مرز بین حق و باطل قرار می گیرد.و پس از اقدام به گناه خود را ملامت می كند.

وَلَا أُقْسِمُ بِالنَّفْسِ اللَّوَّامَةِ ﴿٢

و قسم به نفس ملامت گر


نفس سوم: نفس مطمئنه

یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ﴿٢٧ ارْ‌جِعِی إِلَىٰ رَ‌بِّكِ رَ‌اضِیَةً مَّرْ‌ضِیَّةً ﴿٢٨ فَادْخُلِی فِی عِبَادِی ﴿٢٩ وَادْخُلِی جَنَّتِی ﴿٣٠
نفس اطمینان یافته كه برای گناه برنامه ریزی نمی كند ولی ممكن ناخواسته دچار اشتباه شود.و این نفس  مطلقا پیرو خوبی و حق است


طبقه بندی:
برچسب ها: سه نفس از دیدگاه قرآن،

پروردگار از تو می خواهد....

الله متعال از  تو چه می خواهد؟
و تو چگونه عمل می کنی؟؟
جدا کننده متن, جدا کننده متن جدید, جدا کننده متن زیبا, انواع جدا کننده متن, عکس جدا کننده متن

همه آیات از سوره بقره هستند

الف) یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ‌ وَالصَّلَاةِ ۚ إِنَّ اللَّـهَ مَعَ الصَّابِرِ‌ینَ ﴿١٥٣

ای مومنان از صبر و نماز کمک بگیرید.همانا خداوند همراه با صابرین است.

ب) یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا كُلُوا مِن طَیِّبَاتِ مَا رَ‌زَقْنَاكُمْ وَاشْكُرُ‌وا لِلَّـهِ إِن كُنتُمْ إِیَّاهُ تَعْبُدُونَ ﴿١٧٢

اى كسانى كه ایمان آورده‌اید، از پاکیزه هایی كه روزى شما كرده‌ایم، بخورید و  خدا را شكر كنید اگر تنها او را مى‌پرستید.
توضیح: مقصود این است که پاکی ها همه حلال اند انچه حرام است پلیدی ها و مضرات است.

ج) یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِی السِّلْمِ كَافَّةً وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ ۚ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ ﴿٢٠٨

ای مومنان به تمام و کمال در اسلام شوید و از گام های شیطان پیروی مکنید .به درستی که او دشمنی آشکار است.

حرف خدا همین است شیطان دشمن ماست... حال ما چرا او را به دوستی می گیریم؟؟؟؟

د) یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَنفِقُوا مِمَّا رَ‌زَقْنَاكُم مِّن قَبْلِ أَن یَأْتِیَ یَوْمٌ لَّا بَیْعٌ فِیهِ وَلَا خُلَّةٌ وَلَا شَفَاعَةٌ ۗ وَالْكَافِرُ‌ونَ هُمُ الظَّالِمُونَ ﴿٢٥٤

ای آنکه به وجود خدا و قیامت ایمان اوردی از انچه به شما روزی دادیم انفاق کنید.قبل از آن که روزی فرا رسد که در آن نه داد و ستدی و نه دوستی و رفاقتی و نه میانجیگری و شفاعتی در کار است .. و پکافران این حقیقت همان ظالمان بر خویشتن هستند.

طبقه بندی:
برچسب ها: پروردگار از تو می خواهد....،

اللغة کثیر فی القرآن الکریم -بخش اول


کثیر به معنای زیاد است و از واژه کثرت می آید.
در این بخش ها می پردازیم به آیاتی که در آن از کثیر یاد یاد شده و این که مقایسه ای داشته باشیم میان اعمال ما و گفتار قرآن.

الف) لَّا خَیْرَ‌ فِی كَثِیرٍ‌ مِّن نَّجْوَاهُمْ إِلَّا مَنْ أَمَرَ‌ بِصَدَقَةٍ أَوْ مَعْرُ‌وفٍ أَوْ إِصْلَاحٍ بَیْنَ النَّاسِ ۚ وَمَن یَفْعَلْ ذَٰلِكَ ابْتِغَاءَ مَرْ‌ضَاتِ اللَّـهِ فَسَوْفَ نُؤْتِیهِ أَجْرً‌ا عَظِیمًا ﴿١١٤ آل عمران﴾

الله متعال در این آیه می فرماید که در زیادی نجوا و پچ پچ خیری نیست الا در امر به
صدقه و احسان یا به کار نیکو و پسندیده‌ یا اصلاح بین مردم.
و برعکس اگر کسی این ها را انجام دهد، برای چه؟ برای جستن رضایت الله ،پس ما حتما اجر بزرگی بدو خواهیم رساند.

ب)
وَلَقَدْ كَرَّ‌مْنَا بَنِی آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِی الْبَرِّ‌ وَالْبَحْرِ‌ وَرَ‌زَقْنَاهُم مِّنَ الطَّیِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَىٰ كَثِیرٍ‌ مِّمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِیلًا ﴿٧٠اسرا﴾

ما بنی آدم را گرامی داشتیم و بر بسیاری از آفریدگان برتری دادیم.
ولی دلا غافل زسبحانی چه حاصل****مطیع نفس و شیطانی چه حاصل
            بود قدر تو افزون از ملائک****تو قد خود نمی دانی چه حاصل


اما ببینیم بندگان مومن خدا چه برخوردی دارند با برتری خود نسبت به دیگران
آیا خود را پایین می آورند و خود به حیوانات و چهار پایان نزدیک می کنند؟
آیا به جای اینکه دست بچه های خود را بگیرند و به مسجد بیاورند دست سگ را می گیرند و به خانه می آورند؟
آیا وقتی خداوند به آنها عزت و شرف داد ، دین و ناموس خود را رها کرده و به اسم آزادی به وحشی گری و عقل زوالی روی می آورند؟

ج) وَلَقَدْ آتَیْنَا دَاوُودَ وَسُلَیْمَانَ عِلْمًا ۖ وَقَالَا الْحَمْدُ لِلَّـهِ الَّذِی فَضَّلَنَا عَلَىٰ كَثِیرٍ‌ مِّنْ عِبَادِهِ الْمُؤْمِنِینَ ﴿١٥نمل﴾

و به تحقیق که به داوود و سلیمان علم دادیم و قالا و آندو گفتند
آن دو چه گفتند ؟ در رفتار آندو چه مشاهده می شد؟
آندو گفتند الحمد لله آن ذاتی که ما را بر بسیاری از بندگان مومنش برتر داد.

د)
وَمَا أَصَابَكُم مِّن مُّصِیبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَیْدِیكُمْ وَیَعْفُو عَن كَثِیرٍ‌ ﴿٣٠ شوری﴾

و هیچ مصیبتی به شما نمی رسد مگر آنکه خودتان کسب کرده اید و خداوند از بسیاری در می گذرد.
ان الله یبسط یده ....
رسوا الله صل الله علیه و سلم می فرمایند : به درستی خداوند دستش را در شب می گشاید تا ببخشد گنه کار روز را و دستش را در روز می گشاید تا ببخشد گنه کار شب را و این ادامه دارد تا روزی که خورشید از محل غروبش طلوع کند.

ه)
أَوْ یُوبِقْهُنَّ بِمَا كَسَبُوا وَیَعْفُ عَن كَثِیرٍ‌ ﴿٣٤ شوری﴾

یا اگر بخواهد کشتیها را به خاطر کارهائی که سرنشینان آنها مرتکب شده‌اند، نابود می‌سازد، ولی الله از بسیاری در می گذرد،
از خیلی ها و از بسیار بسیار گنه کاران و صبر می کند و منتظر توبه ی بندگانش می ماند.

ادامه دارد....
با ما همراه باشید.


دانلود تصاویر قدیمی مکه مکرمه


طبقه بندی:
برچسب ها: دانلود تصاویر قدیمی مکه مکرمه،

اعلام همکاران برتر الگوهای تدریس درشهرستان خاش

روی فایل ضمیمه کلیک نمایید
 جدا کننده متن, جدا کننده متن جدید, جدا کننده متن زیبا, انواع جدا کننده متن, عکس جدا کننده متن
فایل ضمیمه


بازی آموزشی ریاضی برای پایه اول،دوم ،سوم، چهارم وپنجم ابتدایی

بازی آموزشی ریاضی برای پایه اول،دوم ،سوم، چهارم وپنجم ابتدایی
شهیدقدمی
اهداف:

1.یادگیری وشمارش اعدادمثل شمارش 5تا5تا،2تا2تاو9تا9تا و...برای پایه های اول ودوم

3.آموزش ضرب برای  پایه سوم وبخش پذیری برای پایه چهارم وپنجم

شروع بازی

این بازی بالی لی کردن انجام می شوددانش آموزان اول ودوم می توانندباشمارش چندتایی به صورت مسابقه وشمردن سریع به مرکزدایره نزدیک شوند.

دانش آموزان سوم نیزباگفتن مضرب موردنظرطبق عددهرخانه پیش می روندمثلادانش آموزروی اولین خانه می ایستدوباپرش به خانه ی بعدباصدای بلندمی گوید:دو دوتا،چهارتا،وپرش بعددوسه تاشش تاوبه همین ترتیب تاآخر

شهیدقدمی

شهیدقدمی

شهیدقدمی

شهیدقدمی

شهیدقدمی


نقاشی بارنگ های طبیعی ازگیاهان

شهیدقدمی

شهیدقدمی

شهیدقدمی

شهیدقدمی

شهیدقدمی

شهیدقدمی

شهیدقدمی

شهیدقدمی

شهیدقدمی

شهیدقدمی

شهیدقدمی

شهیدقدمی

شهیدقدمی

شهیدقدمی


طبقه بندی:
برچسب ها: نقاشی بارنگ های طبیعی ازگیاهان،

تراش های خطرناک؟

امروز درکلاس درس دست یکی ازدانش آموزان برای چندین بارمجروح شدبعدازپرس وجومتوجه شدم این دانش آموزکلاس اولم نمی تواند بااین وسیله به اصطلاح تراش ،مدادش راآماده نوشتن کندکه همین امرمنجربه زخمی شدن اوگردیده ،درنتیجه تصمیم گرفتم تابرای دانش آموزدیگری اتفاقی نیافتاده این تراش های خطرناک روجمع ودرباره معایب شان بادانش آموزان گفتگوکنم.
راستی چه کسی این تراش ها رودرست کرده؟!!!!

شهیدقدمی

شهیدقدمی
شهیدقدمی

طبقه بندی:
برچسب ها: تراش های خطرناک؟،

جملات زیبا از قرآن کریم



جملات زیبا از قرآن کریم

 

اگر این قرآن را بر کوه نازل می کردیم ، او را از ترس خدا خاشع و متلاشی شده می دیدی. حشر آیه ۲۱

جدا کننده متن, جدا کننده متن جدید, جدا کننده متن زیبا, انواع جدا کننده متن, عکس جدا کننده متن 

ما انسان را آفریدیم و وسوسه‏هاى نفس او را مى‏دانیم، و ما از شاهرگ (او) به او نزدیكتریم ! ق آیه ۱۶

 

بسا چیزى را ناخوش داشته باشید كه آن به سود شماست و بسا چیزى را دوست داشته باشید كه به زیان شماست، و خدا مى‏داند و شما نمى‏دانید. بقره آیه ۲۱۶

جدا کننده متن, جدا کننده متن جدید, جدا کننده متن زیبا, انواع جدا کننده متن, عکس جدا کننده متن 

و چون بندگان من از تو در باره‏ى من بپرسند،بگو که من نزدیکم و به ندای کسی که مرا بخواند پاسخ می دهم . بقره آیه ۱۸۶

 

نیکوکار کسی است که به خدای عالم و روز قیامت و فرشتگان و کتاب آسمانی و پیغمبران ایمان آرد و دارائی خود را در راه دوستی خدا به خویشاوندان و یتیمان و فقیران و رهگذاران و گدایان بدهد و هم خود را در آزاد کردن بندگان صرف کند و نماز بپا دارد و زکات مال به مستحق برساند و با هر که عهد بسته به موقع خود وفا کند و در کار زار و سختیها صبور و شکیبا باشد و بوقت رنج و تعب صبر پیشه کند کسانیکه بدین اوصاف آراسته اند آنها به حقیقت راستگویان و آنها پرهیزکارانند. بقره آیه ۱۷۷

جدا کننده متن, جدا کننده متن جدید, جدا کننده متن زیبا, انواع جدا کننده متن, عکس جدا کننده متن 

اى کسانى که ایمان آورده‏اید، از صبر و نماز کمک بگیرید که خداوند با صابران است.بقره آیه ۱۵۳

 

آیا ندانسته ای که خدا آنچه را که در آسمانها و آنچه را که در زمین است می داند؟ هیچ گفتگوی محرمانه ای میان سه تن نیست مگز اینکه او چهارمین آنهاست، و نه میان پنج تن مگر اینکه او ششمین آنهاست، و نه کمتر از این و نه بیشتر . مگر اینکه هر کجا باشند او با آنهاست. آنگاه روز قیامت آنان را به آنچه کرده اند آگاه خواهد گردانید. زیرا خدا به هر چیزی داناست. مجادله آیه ۷

جدا کننده متن, جدا کننده متن جدید, جدا کننده متن زیبا, انواع جدا کننده متن, عکس جدا کننده متن 

مرا بخوانید تا به شما پاسخ دهم . غافر آیه ۶۰

 

خدایی جز او نیست، پس از درگاه او به کجا می روید؟ زمر آیه ۶

جدا کننده متن, جدا کننده متن جدید, جدا کننده متن زیبا, انواع جدا کننده متن, عکس جدا کننده متن 

اى بندگان من كه بر خود اسراف و ستم كرده‏اید! از رحمت خداوند نومید نشوید كه خدا همه گناهان را مى‏آمرزد، زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است. زمر آیه ۵۳

 

آیا خدا برای بنده اش كافی نیست؟ زمر آیه ۳۶

جدا کننده متن, جدا کننده متن جدید, جدا کننده متن زیبا, انواع جدا کننده متن, عکس جدا کننده متن 

اگر می خواهید مخاطبان به سوی شما جذب شوند، ابتدا به خودتان بپردازید! روح خشک و سنگین و بی لطافت، هیچ گاه در امر تربیت موفق نمی شود . مهربانی، دلسوزی و رقت قلب را در خود بپرورید تا مردم بی آن که شما متوجه شوید، در اطراف شما جمع گردند. آل عمران آیه ۱۵۹

 

قطعا بدترین جنبندگان نزد خداوند، کرها و لالهایی هستند که نمی اندیشند.

 انفال آیه


طبقه بندی:
برچسب ها: جملات زیبا از قرآن کریم،

چند نوع تکلیف درسی در ارزشیابی توصیفی وجود دارد؟

برای تکلیف درسی تقسیم بندی های متفاوتی وجود دارد که در این بحث به دو نوع آن اشاره می شود

الف) تکالیف درسی از منظر دانش آموزان: در این تقسیم بندی تکالیف درسی به سه نوع فردی ، گروهی و عمومی تقسیم می شود

در تکلیف فردی، معلم براساس تفاوتهای فردی دانش آموزان و شناخت ویژگی های آنها تکالیفی ارائه می دهد که منجر به جبران ضعف درسی دانش آموزان و یا افزایش نقاط قوت و پیشرفت آنها گردد.

در تکلیف گروهی، معلم برای گروه محدودی  از دانش آموزان کلاس تکلیفی را طراحی می کند و اعضای این گروه برای اجرای فعالیت ارائه شده ی معلم به مشارکت می پردازند. البته فراموش نشود که تکلیف گروهی زمانی مطلوب است که بتواند اعضای گروه را به تعامل و همفکری وادارد.

در تکلیف عمومی چنانچه از اسم این تکلیف معلوم است، تمامی دانش آموزان مشارکت دارند و انجام آن توسط تمامی آنان صورت می گیرد.

ب) تکالیف درسی از منظر هدف ارائه تکلیف :

این دسته بندی نیز چهار نوع تکلیف را در بر می گیرد 1- تمرینی 2- آماده سازی 3- بسطی و امتدادی 4- خلاقیتی

در نوع تمرینی، این نوع تکلیف به منظور تثبیت یادگیری به روش تکرار و تمرین اجرا می شود. نوع این تکلیف عمدتا کتبی است و ارزشیابی توصیفی تاکید چندانی براین نوع تکلیف ندارد و به معلمان توصیفی توصیه می شود به صورت بسیار محدود از این نوع تکلیف استفاده نمایند.

علت این عدم تاکید به خاطر این مطلب است که معمولا تکالیف تمرینی، خستگی مفرط دانش آموزان و کاهش انگیزه ی درسی آنها را به همراه دارد. ولی متاسفانه والدین دانش آموزان براساس تصورات قبلی خود انتظار چنین تکالیفی را در توصیفی دارند که باید این تصور اصلاح شود.

درنوع تکالیف آماده سازی، تکلیف توسط معلم قبل از شروع درس جدید ارائه می شود تا به نوعی بتواند آمادگی مطلوب تر و مناسب تری را برای دانش آموزان در یادگیری درس جدید ایجاد کند.

در تکالیف بسطی و امتدادی، همانگونه که از نام این نوع تکلیف مشخص است به دنبال امتداد یادگیری و بسط دانش های جدید دانش آموز ارائه می شود و هدف آن توسعه دانش، مهارت و تجارب دانش آموز در مفاهیم درسی است. از انواع این نوع تکالیف می توان از پروژه نام برد.

مورد چهارم تکالیف خلاقیتی است که در ارزشیابی توصیفی به این نوع تکلیف ارزش زیادی داده می شود، زیرا این نوع تکلیف به دنبال بروز خلاقیتها و نگرش های مطلوب دانش آموزان می باشد و انتظار می رود دانش آموز براساس تفکر خود راه و روش جدید یا کار عملی نویی را ارائه دهد.


ادامه مطلب

ارزشیابی گروهی

جدا کننده متن, جدا کننده متن جدید, جدا کننده متن زیبا, انواع جدا کننده متن, عکس جدا کننده متن
PowerPoint

منبع:سنجش وارزشیابی تحصیلی وتربیتی

طبقه بندی:
برچسب ها: ارزشیابی گروهی،

نامه ی آبراهام لینکلن به آموزگار فرزندش

جدا کننده متن, جدا کننده متن جدید, جدا کننده متن زیبا, انواع جدا کننده متن, عکس جدا کننده متن
به فرزندم بیاموزید در مدرسه بهتر است مردود شود، امّا با تقلّب به قبولی نرسد.

ارزش های زندگی را به او یاد بدهید و به او یاد بدهید كه در اوج اندوه، تبسّم كند.

به او بیاموزید كه در اشك ریختن خجالتی وجود ندارد. به او بیاموزید كه می تواند

برای فكر و شعورش مبلغی تعیین كند، امّا قیمت گذاری برای دل بی معناست.

اگر می توانید نقش مهم كتاب را در زندگی آموزش دهید.

در كار تدریس به فرزندم ملایمت به خرج دهید، امّا از او یک ناز پرورده نسازید.

توقّع زیادی است امّا ببینید كه می توانید چه كار كنی

نکته های زندگی

درسهایی که آموخته ام  ...   
                                                                                   

آموخته ام که زمان زیادی نیاز است تا من به آن شخصی تبدیل شوم که

 آرزویش را دارم .

آموخته ام که یا تو رفتارت را کنترل می کنی یا رفتار تو را کنترل می کنند .

آموخته ام گاهی اوقات از کسانی که انتظار داری در هنگام شکست تو را

یاری کنند، سخت ترین ضربه را خواهی خورد.

آموخته ام که گاهی اوقات حق دارم عصبانی شوم اما این حق را ندارم که

ظالم و ستم کار باشم .

پیش از آنکه...

پیش از آنکه از غذایی که خوردید ایراد بگیرید ، به آن کسی بیندیشد  که

 چیزی برای خوردن ندارد .

پیش از آنکه از فرزندانتان انتقاد کنید ، به آن کسی بیندیشد که در آرزوی

بچه دار شدن می سوزد و راه به جایی نمی برد .

برگرفته از مجله موفقیت

طبقه بندی:
برچسب ها: نکته های زندگی،

انیمیشن چرخه آب

چرخه آب(چرخه هیدرولوژی هم نامیده می شود) مسافرتی است كه آب در حین چرخش و انتقال از زمین به آسمان و بازگشت مجدد به زمین انجام می دهد.

گرمای خورشید، انرژی لازم برای تبخیر آب از سطح زمین(اقیانوسها، دریاچه ها و غیره) را فراهم می كند. گیاهان هم آب را به هوا پس می دهند(این فرآیند تعریق نامیده می شود). بخار آب متراكم شده و قطرات ریزی را در ابرها به وجود می آورد. هنگامی كه ابرها با هوای سرد بالای سطح زمین برخورد می كنند بارندگی(باران، تگرگ یا برف) آغاز شده و آب به خشكی(یا دریا) برمی گردد. قسمتی از بارش، بر روی خشكیها می بارد. بخشی از آب، بین لایه های سنگ ورس محصور می شود كه این آب محصور شده، آب زیرزمینی نامیده می شود. اما قسمت عمده آب، به صورت روان آب جریان می یابد(روی سطح زمین یا زیرزمین) تا در نهایت به صورت آب شور به دریا برگردد.




طبقه بندی:

اشاره قرآن به حرکت کره زمین


یونانیان در زمانهای گذشته مشاهده می کردند که زمین جسمی بزرگ است و آسمان شب هر روز با آسمان شب هر روز دیگر تفاوت داشت به همین دلیل اولین نظریاتی که در مورد کره زمین ارائه شد بر این اساس بود که زمین در مرکز عالم قرار دارد و ثابت و بی تفاوت در جای خود است.بر طبق نظریه بطلمیوس  زمین مرکز عالم است و سیارات با شعاعی که فاصله آن سیاره به دور زمین بود به دور زمین می چرخیدند.این نظریه 1700 سال بعد توسط کوپرنیک نقض شد.کوپرنیک تقریبا 40 سال از وقت خود را برای مطالعه زمین شناسی صرف کرد و نظریات کوپرنیک در سال 1543 بعد از مرگش منتشر شدند زیرا کوپرنیک در زمان حیاتش از ترس کلیسا که به شدت به نظریه زمین مرکزی معتقد بود از ارائه مطالب خود خوداری کرد.

بعد از مرگ کوپرنیک گالیله نظریات خود را در باره حرکت زمین و خورشید و مسطح نبودن زمین با کوپرنیک بسط داد و منتشر کرد اما توسط کلیسا به محاکمه و تفتیش عقاید کشیده شد و برای حفظ جان خود مجبور شد نوشته هایش را پس بگیرد.

نظریه زمین مرکزی بیشتر به حول ثابت بوددن زمین و حرکت نکردن آن استوار بود

در آیات متعددی از قرآن به حرکت زمین اشاره شده است:

مثلا در آیه 88 سوره نمل به کوهها اشاره شده است که دقیقا به حرکت زمین دلالت می کند:

کوها را بینی و گمان میکنی ساکن هستند حال آنکه مانند ابرها حرکت دارند

علاوه بر این درسوره طه آیه 53 نوشته شده است که

آن خدایی که زمین را برای شما مانند گهواره قرار داد

همانطور که می دانید گهواره در جای خود ثابت نیست و مانند زمین حرکت چرخشی دارد که دقیقا به زمین اشراه دارد.

همچنین در بیشتر تمدن های قدیم معتقد بودند که زمین مسطح است و به شکل کروی نیست متاسفانه این عقیده علاوه بر کلیسا در بین عده ای از مسلمانان نیز رواج داشته و بر طبق این نظریه زمین به شکل مسطح بوده و تمام اجرام آسمانی بالای سر ما قرار دارند در این مورد نیز قرآن در آیه 41 سوره فاطر اشاره می کند:

همانا خدا آسمانها و زمین را نگاه می‌دارد تا نیفتند و اگر بیفتند بعد از او هیچ کس آنها را نگاه نمی دارد

این آیه مساله مسطح بودن زمین را نفی می کند زیرا جسمی که مسطح باشد نمی تواند در آسمان معلق باشد.

منبع:http://latghnato.blogfa.com


طبقه بندی:
برچسب ها: اشاره قرآن به حرکت کره زمین،

لا تقنطوا من رحمة الله

ای که زمین گیر گناهی

ای شهره ی لغو و تباهی 

ای بنده ی افتاده در چاه 

لا تقنطوا من رحمة الله

ای آن که در عصیان ذلیلی

بر کرده ات داری دلیلی؟ 

توبه نما در این سحرگاه 

لا تقنطوا من رحمة الله 

ای آن که مسکین و فقیری 

ای آن که در نفست اسیری 

ای بنده ی عاصی و گمراه

لا تقنطوا من رحمة الله 

حرفت ندارد بویی از من!

از چه کناره جویی از من؟ 

از معصیت بنما تو اکراه

لا تقنطوا من رحمة الله 

بنگر اجل از ره رسیده

بنگر شده مویت سپیده 

برگرد از این راه بیراه 

لا تقنطوا من رحمة الله 

با این همه جرم و خطایت 

شرمی نکردی از خدایت! 

ای که ز جرمت هستی آگاه 

لا تقنطوا من رحمة الله 

ای که مرا حرمت شکستی  

با من چرا بیگانه هستی؟ 

اینک بشو با من تو همراه

لا تقنطوا من رحمة الله

http://moslimskin.persiangig.com/image/moslimskin%20%2834%29.gif

باتشکرازوبلاگhttp://latghnato.blogfa.com


طبقه بندی:
برچسب ها: لا تقنطوا من رحمة الله،

باران های اسیدی-علوم تجربی ششم دبستان+انیمیشن


       

آیا می دانید

به چه بارانی ، باران كشنده می گویند ؟

می دانید كه گازهای اتومبیل ها و كارخانه ها باعث افزایش دمای زمین و آلودگی هوا می شوند      . 

آلودگی هوا مشكلی است كه فقط به هوا محدود نمی شود . این آلودگی با بخار آب موجود در اتمسفر مخلوط می گردد و باران اسیدی را می سازد    . 

تمام بارانها كمی اسیدی هستند ، اما آلودگی هوا ، خاصیت اسیدی باران را بیشتر می كند . این اسیدهای قوی سنگ ساختمان ها و مجسمه ها را می خورند و باعث فرو ریختن آن ها می شوند . بنابراین به آثار باستانی و بناهای باستانی كه در معرض این بارانها هستند صدمه فراوانی ایجاد می شود .باید بدانید كه باران اسیدی به درختان هم صدمه می زند و با ایجاد تغییرات شیمیایی در خاك   اطراف ریشه ها ، آ نها را ضعیف می كند و درختان مقاومت خود را در برابر حملات حشرات و سایر آفتها از دست می دهند . درختان سوزنی بیش از سایر درختان از این باران اسیدی آسیب می بینند  و حتی رودها و دریاچه ها نیر از باران اسیدی صدمه می بینند و خیلی از حیوانات  دریایی در اثر این بارانهای اسیدی از بین رفته اند .

از وبلاگ آقا احمدی وباتشکرازوبلاگ 5دبستانی

مشاهده انیمیشن


طبقه بندی:
برچسب ها: باران اسیدی، انیمیشن باران اسیدی،

مدیران فرم های سال های گذشته همکاران رااصلاح و تاییدننمایند

مدیران فرم های سال های گذشته همکاران راتاییدننمایند
شهیدقدمی

ادامه مطلب
طبقه بندی:

دانلود آزمون پایه ششم مرکز سنجش


دانلود آزمون پایه ششم مرکز سنجش خاش





طبقه بندی:

بابا نان ندارد

چشمان درشت تخته سیاه بدون پلک زدن ،من وهمشاگردی هایم رازیرنظرداشت.

معلم قصه گو،برقانون سیاه تخته نوشت:

بابانان داد،بابا نان دارد،ان مردامد،ان مردزیرباران امد.

کسی ازپشت نیمکت خاطرات نسل سوخته براشفت وگفت:

اقااجازه!چرادروغ می گویید؟

…معلم اواری از یخ بر وجودش قندیل شد و با کمی مکث،گفت:دروغ چرا؟

همکلاسی گفت :پدرم نان نداد،پدرم نان ندارد،پدرم رفت ،هرگزنیامد.

پدرم زیرباران رفت ودیگرنیامد.

سکوتی خشن برشهرک سردکلاس فائق شد.

معلم، تن لخت تخته را ازدروغ پاک کردوبازغالی که درجیبش داشت نوشت:

بابانان نداد،بابانیامد،بابازیرباران رفت وهرگزنیامد

منبع:وبلاگ اولدوز


طبقه بندی:
برچسب ها: بابا،
Weblog Themes By Pichak

(تعداد کل صفحات:2) [1] [2]

نویسندگان

نقاشی بادست نقاشی بادست نقاشی بادست کاردستی بابطری اوریگامی برگریزان مغناطیس محور آشنایی دانش آموزان باکره جغرافیا آشنایی دانش آموزان باکره جغرافیا آشنایی دانش آموزان باکره جغرافیا کلکسیون سکه مکانیسم موشک دبستان شهیدمدرس فعالیت های شهیدقدمی کلاس ششمی ها تدریس واقعی سکه سکه آسیاب سنگی بطری های دوغ فعالیت فعالیت جمع آوری سنگ جمع آوری سنگ لاک پشت قارچ محور

نظر سنجی

نظرشمادرباره وبلاگ چیست؟





درباره وبلاگ


این وبلاگ توسط آموزشگاه شهیدقدمی شهرستان خاش جهت استفاده همکاران عزیز تدوین گردیده،امیداست مفیدواقع شود.

آمار سایت

بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

IS

نام :
tahakhashi@yahoo.com :
موضوع :
متن پیام :

مطالب و مقالات مفید درباره کودکان

Online User






استانداردهای قالب

  • تالار نیوز
  • فروش بک لینک انبوه
  • ضایعات