تبلیغات
دبستان شهیدقدمی - مطالب هفته اول دی 1391

دبستان شهیدقدمی

مادرمقام اول نیستیم پس تلاش خواهیم کرد

تداخل سمت چپ وراست مغز

هرکی اینو دیده  قاطی کرده شما چطور


طبقه بندی:

دانلودکتاب های الکترونیکی پایه ی ششم ابتدایی


طبقه بندی:

کلاس های درس در کشور های مختلف جهان


عکسهایی از کلاس های درسی در کشورهای مختلف
Bangladesh

1عکسهایی از کلاس های درسی در کشورهای مختلف

Russia

3عکسهایی از کلاس های درسی در کشورهای مختلف

England


4عکسهایی از کلاس های درسی در کشورهای مختلف

Japan

5عکسهایی از کلاس های درسی در کشورهای مختلف

Cuba

6عکسهایی از کلاس های درسی در کشورهای مختلف

Nigeria

7عکسهایی از کلاس های درسی در کشورهای مختلف

Rural England

8عکسهایی از کلاس های درسی در کشورهای مختلف

England, Expensive College

9عکسهایی از کلاس های درسی در کشورهای مختلف

Netherlands

10عکسهایی از کلاس های درسی در کشورهای مختلف

Qatar

11عکسهایی از کلاس های درسی در کشورهای مختلف

Bahrain

12عکسهایی از کلاس های درسی در کشورهای مختلف

Argentina

13عکسهایی از کلاس های درسی در کشورهای مختلف

Peru

14عکسهایی از کلاس های درسی در کشورهای مختلف

USA

15عکسهایی از کلاس های درسی در کشورهای مختلف

Nigeria

16عکسهایی از کلاس های درسی در کشورهای مختلف

Taiwan

17عکسهایی از کلاس های درسی در کشورهای مختلف

Cuba

18عکسهایی از کلاس های درسی در کشورهای مختلف

Netherlands

19عکسهایی از کلاس های درسی در کشورهای مختلف

Yemen

20عکسهایی از کلاس های درسی در کشورهای مختلف

طبقه بندی:

چگونه هنگام سخنرانی بر ترس خود غلبه کنیم؟

چگونه هنگام سخنرانی بر ترس خود غلبه کنیم؟

اغلب مردم ممكن است برای انجام دادن كار مهمی كه در حضور مردم صورت می‌گیرد دچار هیجان و اضطراب باشند.
در این لحظات افراد موفق آنهایی هستند كه آموخته‌اند چگونه هیجان خود را به نفع خود بكار بگیرند.
 بازیگران قبل از بازی، سیاستمداران پیش از سخنرانیها و قهرمانان ورزشی قبل از مسابقه دارای چنین حالتی هستند.

تحقیقات نشان می‌دهد كه 76 درصد از سخنوران ورزیده قبل از رفتن به جایگاه سخنرانی دچار ترس و هیجان هستند اما آنها این نوع هیجان را نشانه‌ای از سلامت روان برای انجام دادن فعالیتی مثبت تلقی می‌كنند. به عبارت دیگر هیجانی بودن در آغاز سخنرانی، حالتی كاملاً طبیعی و حتی مطلوب است زیرا بدن در این حالت مانند هر حالت پر اضطراب دیگری تلاش می‌كند با ترشح آدرنالین بیشتر واكنش مثبت نشان دهد.

این ترشح ناگهانی آدرنالین همان عاملی است كه موجب تپش قلب و لرزش دست و زانو و عرق پوست می‌شود و هر شخصی كه بخواهد در برابر جمع سخن بگوید تا حدودی این واكنش‌ها را دارد.

 حال سؤال این است كه چگونه می‌توان از این حالات هیجانی و عصبی، كار مثبت كشید؟

لازم است بدانیم بجای اینكه تلاش كنیم همه هیجان روحی قبل از سخنرانی را از بین ببریم، بكوشیم آن حالت را به وضعی مطلوب كه متخصصان آن را هیجان مثبت می‌نامند، تبدیل كنیم. هیجانی سرشار از شور و شوق و سرزندگی كه متفاوت با آن حالات عصبی و بازدارنده روحی است و دیگر شما را قربانی نخواهد كرد؛ بلكه حیاتی جدید می‌بخشد و حالات انسان را كاملاً در اختیار دارد.

در اینجا  راه تجزیه شده و مطمئن برای تبدیل حالات عصبی و روانی منفی قبل از سخنرانی به حالات و هیجانات مثبت مطرح می‌شود.

1- مرحلة اول، این مرحله را شما قبلاً طی كرده‌اید و دوره‌های آموزشی آن را پیش از این گذرانده‌اید. كافی است درباره گذشته خودتان در روزهای اول كودكستان، دبستان، دبیرستان، دانشگاه و روزهای اول آشنایی با محیط كار و شغلتان فكر كنید. به احتمال زیاد در همه موقعیت‌ها شما با وضعی جدید، غیرعادی و تنش‌زا روبرو بوده‌اید. سازگار شدن با هر كدام از موارد، ترس و واهمه‌ای موقتی و كوتاه همراه داشته است. دربارة سخنرانی كردن در وضع فعلی چنین حالتی مصداق دارد.برای اغلب افراد بویژه دانشجویان هنگام صحبت در برابر دوستان هم‌دانشگاهی خود مهمترین عامل، ناآگاهی است هر چه فرد از چگونگی سخنوری بیشتر آگاه باشد و بیشتر سخنرانی كند، ترس و واهمه سخنرانی كردن در او كمتر می‌شود.

یادگیری مهارت سخن گفتن با یادگیری دیگر هنرها و فنون زیاد متفاوت نیست و مانند آنها نیازمند تكرار، تمرین، آزمایش و خطاست.گاهی می‌توان در كلاس، میان دوستان دانشگاهی سخنرانی كرد و آنها را بهترین مخاطب‌ها برای ارزیابی عیوب سخنرانی خود دانست و این كار یعنی سخنرانی در جمع نزدیكان و دوستان به مرور شما را به مهارت و هنر سخنوری نزدیك می‌كند.

 2- مرحله دوم، آمادگی است. راه حل دیگر برای كسب اطمینان و تسلط در سخنرانی، انتخاب عنوان مناسب و مورد توجه و علاقه خود ماست. صحبتهای هر سخنوری كه با آمادگی كم به سخنرانی بپردازد، نامنظم، غیرمستند و مبهم خواهد بود.

برای آماده كردن یك سخنرانی چقدر وقت لازم است؟

تجریه نشان داده كه برای هر دقیقه سخنرانی یك تا دو ساعت آماده‌سازی نیاز است و گاهی متناسب با میزان تحقیق مورد نیاز وقت بیشتری احتیاج است.شاید چنین زمانی طولانی به نظر برسد اما نتایج آن بسیار با ارزش است.

درست شبیه بازیگری كه تمرین می‌كند تا درست نقش خود به طور كامل قرار بگیرد.شما نیز با صرف وقت برای ایجاد آمادگی بیشتر به احساس اطمینان و نهایتاً جایگاه درست نایل می‌شوید.

یك كارشناس و مربی فن سخنوری به نام لی‌لی والترز در كتاب « شگردهای سخنوران موفق» تخمین زده است كه آمادگی مطلوب ممكن است ترس و واهمة حضور در جایگاه سخنرانی را تا 75 درصد كاهش دهد./ع

طبقه بندی:

تدریس نشانه"ک"به روایت تصویر

تدریس نشانه"ک"به روایت تصویر



شهیدقدمی

طبقه بندی:

ادیسون

ادیسون

ادیسون در سنین پیری پس از کشف لامپ، یکی از ثروتمندان آمریکا به شمار میرفت و درآمد سرشارش را تمام و کمال در آزمایشگاه مجهزش که ساختمان بزرگی بود هزینه می کرد...

این آزمایشگاه، بزرگترین عشق پیرمرد بود. هر روز اختراعی جدید در آن شکل می گرفت تا آماده بهینه سازی و ورود به بازار شود.

در همین روزها بود که نیمه های شب از اداره آتش نشانی به پسر ادیسون اطلاع دادند، آزمایشگاه پدرش در آتش می سوزد و حقیقتا کاری از دست کسی بر نمی آید و تمام تلاش ماموان فقط برای جلوگیری از گسترش آتش به سایر ساختمانها است!

آنها تقاضا داشتند که موضوع به نحو قابل قبولی به اطلاع پیرمرد رسانده شود...

پسر با خود اندیشید که احتمالا پیرمرد با شنیدن این خبر سکته می کند و لذا از بیدار کردن او منصرف شد و خودش را به محل حادثه رساند و با کمال تعجب دید که پیرمرد در مقابل ساختمان آزمایشگاه روی یک صندلی نشسته است و سوختن حاصل تمام عمرش را نظاره می کند!!!

پسر تصمیم گرفت جلو نرود و پدر را آزار ندهد. او می اندیشید که پدر در بدترین شرایط عمرش بسر می برد.

 ناگهان پدر سرش را برگرداند و پسر را دید و با صدای بلند و سر شار از شادی گفت: پسر تو اینجایی؟ می بینی چقدر زیباست؟!!  رنگ آمیزی شعله ها را می بینی؟!! حیرت آور است!!!

من فکر می کنم که آن شعله های بنفش به علت سوختن گوگرد در کنار فسفر به وجود آمده است! وای! خدای من، خیلی زیباست! کاش مادرت هم اینجا بود و این منظره زیبا را می دید. کمتر کسی در طول عمرش امکان دیدن چنین منظره زیبایی را خواهد داشت! نظر تو چیست پسرم؟!!

 پسر حیران و گیج جواب داد: پدر تمام زندگیت در آتش می سوزد و تو از زیبایی رنگ شعله ها صحبت می کنی؟!!!!!!

چطور میتوانی؟! من تمام بدنم می لرزد و تو خونسرد نشسته ای؟!

 پدر گفت: پسرم از دست من و تو که کاری بر نمی آید. مامورین هم که تمام تلاششان را می کنند. در این لحظه بهترین کار لذت بردن از منظره ایست که دیگر تکرار نخواهد شد...!

در مورد آزمایشگاه و باز سازی یا نو سازی آن فردا فکر می کنیم! الآن موقع این کار نیست! به شعله های زیبا نگاه کن که دیگر چنین امکانی را نخواهی داشت!!!

 توماس آلوا ادیسون سال بعد مجددا در آزمایشگاه جدیدش مشغول کار بود و همان سال یکی از بزرگترین اختراع بشریت یعنی ضبط صدا را تقدیم جهانیان نمود. آری او گرامافون را درست یک سال پس از آن واقعه اختراع کرد...


طبقه بندی:

دانلود مطالب مربوط به پایه دوم ابتدایی

دانلودمطالب مربوط به کلاس دوم

به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب
طبقه بندی:

دانلود مطالب مربوط به پایه سوم ابتدایی

دانلودمطالب مربوط به کلاس سوم

به ادامه مطلب بروید




ادامه مطلب
طبقه بندی:

دانلود مطالب مربوط به پایه چهارم ابتدایی

دانلودمطالب مربوط به کلاس چهارم

به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب

دانلود مطالب مربوط به پایه پنجم ابتدایی

دانلودمطالب مربوط به کلاس پنجم


برای دانلودبه ادامه مطلی بروید

ادامه مطلب
طبقه بندی:

دانلود مطالب مربوط به پایه ششم ابتدایی

دانلودمطالب مربوط به کلاس ششم


دانلود پودمان های کار و فناوری 

نام فایل ضمیمه

دانلود

1
بافتنی

2 چی به چی

3 چوب

4 گلدوزی

5 گلکاری

6 خیاطی

7 موتور

8 رسامی

9 سبزیکاری

10 طراحی و ساخت احجام تزئینی

11 شبیه سازی خودرو




ادامه مطلب

دانلود مطالب مربوط به پایه اول ابتدایی(وبلاگ آموزش ابتدایی)

دانلودمطالب مربوط به کلاس اول

به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب
طبقه بندی:

دانلود ریاضی (۱۰ دیماه) پایه اول

دانلود ریاضی (۱۰ دیماه) پایه اول

  دانلود



طبقه بندی:

دانلود بنویسیم و املا (۳ دی ماه) پایه اول

دانلود بنویسیم و املا (۳ دی ماه) پایه اول

   دانلود



طبقه بندی:

دانلود تکالیف آخر هفته دیماه کتاب بنویسیم پایه اول

دانلود تکالیف آخر هفته دیماه کتاب بنویسیم پایه اول:

  دانلود



طبقه بندی:

آشنایی با طرح جابرابن حیان


طبقه بندی:

گزیده ای ازاشعارسهراب سپهری

گزیده ای ازاشعارسهراب سپهری

من به سیبی خشنودم

و به بوییدن یک بوته ی بابونه

من به یک آیینه یک بستگی پاک قناعت دارم

من نمی خندم اگر بادکنک می ترکد

و نمی خندم اگر فلسفه ای ماه را نصف کند

من صدای پر بلدرچین را می شناسم

ماه در خواب بیابان چیست؟

زندگی رسم خویشاوندی است

زندگی بال و پری دارد با وسعت مرگ

پرسشی دارد اندازه ی عشق

زندگی چیزی نیست که لب طاقچه ی عادت از یاد من و تو برود

زندگی حس غریبی است که یک مرغ مهاجر دارد

زندگی سوت قطاری است که در خواب پلی می پیچد

زندگی مجذور آیینه است

زندگی گل به توان ابدیت

زندگی ضرب زمین در ضربان دل ماست

زندگی هندسه ی ساده و یکسان نفسهاست



ادامه مطلب
طبقه بندی:

تنبیه

تنبیه

 یک روش آموزشی برای کودکان است اما به تنهایی نمی تواند نتایج دلخواه رافراهم کند. زیرا

به طور کلی روشی منفی است. این روش به کودک می آموزد که چه کاری را نباید انجام دهد

اما نمی آموزد که چگونه باید رفتار کند.وقتی تنبیه را بدون تقویت رفتار شایسته به کار می

بریم، کودک نمی داندرفتار ناپسندش را با چه رفتاری جایگزین کند. تنبیه فقط هنگامی موثر

قلمداد می شودکه بروز رفتار نامناسب را کاهش دهد. به علاوه تنبیه وقتی موثر است که

موقتی باشد چون وقتی از یک تنبیه به دفعات زیاد استفاده شود، تاثیرش را از دست

میدهدبرای تشویق کودک به انجام آنچه می خواهید، باید تفهیمش کنید، به او آموزش دهید

و در صورت اصلاح رفتار مزبور، پاداشی برایش در نظر بگیرید. کودک باید بداند

 چه رفتاری شما را ناراحت می کند و در صورت پافشاری در انجام آن، واکنش شما چه

خواهد بود.تصمیم خود و پی آمدهای نادیده گرفتن آن عمل را به او بگویید. همچنین کودک را

 به تنبیهی که آن را انجام نمی دهید تهدید نکنید.همیشه به حرفی که می زنید عمل کنید.

برای اصلاح رفتار به کودک فرصت دهید.هرگز هنگام عصبانیت از تنبیه استفاده نکنید.

هرگز برای تنبیه از ترکه، کمربند، خط کش یا امثال آن استفاده نکنید.سعی کنیدبه جای

تنبیه بدنی از روش های دیگر نظیر محروم کردن موقتی و یا گرفتن برخی امتیازات استفاده کنید.                


اجازه دهیم تاخوددانش آموزیادبگیرد

اجازه دهیم تاخوددانش آموزیادبگیرد

باتوجه به اینکه دانش آموزیک حس کنجکاوی  قوی دارد بیاییم تاازخوددانش آموز برای تدریس دروس استفاده کنیم،به اوقدرت مانور برروی مطالب وفراگیری آنها رابدهیم اجازه بدهیم تا خوداوباسبک وسنگین کردن داده هابه نتیجه مطلوب برسدخوداوبداندکه چه چیزی رابایدیادبگیردوچه چیزی رایادگرفته است .اجازه دهیم تادانش آموزان ضعیف توسط همسالان وبه زبان خودشان تعلیم پیداکنند.ومافقط راهنمای نقشه اوباشیم.آیااین گونه بهترنیست  ؟نظرتان  برای مامهم است  پس باماتبادل نظرفرمایید!

شهیدقدمی

مثلا ًبه دانش آموزاول اجازه دهیم خودش نشانه جدیدروپیدا وصداوشکل آن راتشخیص وباکمک دوستان کلماتی راکه آن نشانه رادارندباهم بخوانندوصداهای آن راتفکیک کنندوجایگاه نشانه جدید رادرآن مشخص کنندکه یکی ازاین روش هادادن کارتهای آموزشی به دانش آموزان است تاپس ازحدس وگمان به نتیجه مطلوب برسند.ویاساخت نمودارستونی توسط دانش آموزان سوم ابتدایی ،اندازه گیری محیط مدرسه توسط کلیه ی دانش آموزان،ساخت وسایل واجرای آزمایشات علوم و...


طبقه بندی:

آزمایش تاثیر گرمابرمواد

شهیدقدمی

شهیدقدمی

شهیدقدمی



طبقه بندی:
Weblog Themes By Pichak

(تعداد کل صفحات:2) [1] [2]

نویسندگان

نقاشی بادست نقاشی بادست نقاشی بادست کاردستی بابطری اوریگامی برگریزان مغناطیس محور آشنایی دانش آموزان باکره جغرافیا آشنایی دانش آموزان باکره جغرافیا آشنایی دانش آموزان باکره جغرافیا کلکسیون سکه مکانیسم موشک دبستان شهیدمدرس فعالیت های شهیدقدمی کلاس ششمی ها تدریس واقعی سکه سکه آسیاب سنگی بطری های دوغ فعالیت فعالیت جمع آوری سنگ جمع آوری سنگ لاک پشت قارچ محور

نظر سنجی

نظرشمادرباره وبلاگ چیست؟





درباره وبلاگ


این وبلاگ توسط آموزشگاه شهیدقدمی شهرستان خاش جهت استفاده همکاران عزیز تدوین گردیده،امیداست مفیدواقع شود.

آمار سایت

بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

IS

نام :
tahakhashi@yahoo.com :
موضوع :
متن پیام :

مطالب و مقالات مفید درباره کودکان

Online User






استانداردهای قالب

  • تالار نیوز
  • فروش بک لینک انبوه
  • ضایعات