تبلیغات
دبستان شهیدقدمی - طرح درس گروهی

دبستان شهیدقدمی

مادرمقام اول نیستیم پس تلاش خواهیم کرد

طرح درس گروهی

 

کمک به دانش آموزانی که دارای مشکل بد فهمی اند.

هدف کلی:

 کمک به دانش آموزن بد فهم برای پیشرفت در دروس.

اهداف جزئی:

1.آشنایی دانش آموزان با راه های رفع بد فهمی در کلاس.

2.آشنایی دانش آموزان با راه های فعالیت در کلاس یا گروه برای رفع بد فهمی.

3.آشنایی دانش‌آموزان با سوالاتی که موجب رفع بد فهمی می شوند.

 

اهداف رفتاری:

1.دانش آموزان بتوانند معنی بد فهمی را بفهمند وآنرا برطرف کنند.

2.دانش آموزان با یکدیگر برای رفع بد فهمی خود ارتباط موثر داشته باشند.

3.دانش آموزان بتوانند با سوال کردن از معلم و دیگر دانش آموزان به رفع بد فهمی خود در کلاس کمک کنند.

4.دانش آموز از دیگر دانش آموزان برای رفع بد فهمی خود در کلاس وگروه کمک بگیرد.

مرحله اول:

 شناسایی دانش آموزانی که در کلاس درس بد فهمی دارند.

در جلسات اول معلم در کلاس درس متوجه می شود که عده ای از دانش آموزان در حین درس دادن و یا جمع بندی دروس کم فعال هستند و متوجه درس نمی شوند یا اینکه خیلی دیرتر از بقیه درس را می فهمد و نمرات  خیلی پایین در دروس مختلف می آورد.معلم متوجه می شود که این دانش آموزان با اینکه به درس علاقه دارند ولی نمی توانند در دفعه اول و دوم آنرا بفهمند و این عمل موجب از بین رفتن انگیزه در آنها می شود.

او در این مرحله این دانش آموزان را شناسایی می کند و مطمئن می شود که آنها مشکل بد فهمی دارند البته معلم سعی می کند که هیچکس حتی خود این دانش آموز از هدف او مطلع نشود واین فعالیت به صورت نا محسوس انجام گیرد.

مرحله دوم:

در این مرحله معلم کلاس را گروه بندی می کند و هر دانش آموز بد فهم را در یک گروه دسته بندی می کند.

مثلا اگر در این کلاس 25 دانش آموز هستند و معلم 5 دانش آموز بد فهم را شناسایی کرده است کلاس را به پنج گروه تقسیم می کند به این صورت که هر دانش آموز بدفهم را در یک گروه قرار می دهد.

البته معلم سعی می کند که هر گروه متشکل از یک دانش آموز ضعیف،چند دانش آموز متوسط و یک دانش آموز قوی باشد تا عملکرد بهتری کسب کند.

مرحله سوم:

در این مرحله معلم برای دانش آموزان توضیح می دهد که هر گروه باید ستاره بیشتری بگیرند تا از یک طرف نمرات انها بیشتر شود واز یک طرف با داشتن مثلا 10 ستاره یک جایزه به کل گروه داده می شود و همچنین اگر دانش آموزی در گروه درس را یاد نداشت از کل گروه نمره کم می شود.

 در این صورت موجب می شود دانش آموزان برای تفهیم درس و در پی آن کسب جایزه به هم کمک کنند و کسی که در گروه ضعیف تر است را چه در کلاس درس چه بیرون کلاس برای تفهیم دروس مختلف یاری کنند.

در این مرحله معلم با راه های مختلف سعی می کند در دانش آموزان برای کمک به هم انگیزه ایجاد کند چه از راه جایزه،نمره،و....

 

مرحله چهارم:

در این مرحله معلم درس را از کل گروه سوال می پرسد و به هر گروه جایزه می دهد که برای تفهیم درس با یکدیگر بحث کنند واز هر گروه یک نفررا انتخاب می کند که درس را توضیح دهد.

البته معلم سعی می کند که دانش آموزانی که دارای مشکل بد فهمی است را در اولویت قرار دهد در نتیجه معلم متوجه می شود که این دانش اموزان روز به روز بیشتر در دروس خود پیشرفت می کنند.

مرحله پنجم:

در این مرحله معلم گروه هایی را که در درس خود  پیشرفت  کرده اند را از طریق جایزه ، و......تشویق می کند .

البته معلم سعی می کند که بیشتر دانش آموزان بد فهم را برای ایجاد انگیزه پیشرفت تشویق کند واز آنها برای پیشرفت در درسشان تشکر کند


Weblog Themes By Pichak

نویسندگان

نقاشی بادست نقاشی بادست نقاشی بادست کاردستی بابطری اوریگامی برگریزان مغناطیس محور آشنایی دانش آموزان باکره جغرافیا آشنایی دانش آموزان باکره جغرافیا آشنایی دانش آموزان باکره جغرافیا کلکسیون سکه مکانیسم موشک دبستان شهیدمدرس فعالیت های شهیدقدمی کلاس ششمی ها تدریس واقعی سکه سکه آسیاب سنگی بطری های دوغ فعالیت فعالیت جمع آوری سنگ جمع آوری سنگ لاک پشت قارچ محور

نظر سنجی

نظرشمادرباره وبلاگ چیست؟





درباره وبلاگ


این وبلاگ توسط آموزشگاه شهیدقدمی شهرستان خاش جهت استفاده همکاران عزیز تدوین گردیده،امیداست مفیدواقع شود.

آمار سایت

بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

IS

نام :
tahakhashi@yahoo.com :
موضوع :
متن پیام :

مطالب و مقالات مفید درباره کودکان

Online User






استانداردهای قالب

  • تالار نیوز
  • فروش بک لینک انبوه
  • ضایعات